woensdag 26 maart 2014

Obama-gekte

Mooi dat President Obama hier in België eer wil betuigen aan de gevallen soldaten en één van de vele kerkhoven hier bezoekt. Ik denk niet dat het alleen gaat om de Amerikaanse soldaten, maar om alle mannen en vrouwen die hier hun leven lieten tijdens een zinloze oorlog.  Bij het bezoeken van een miltair kerkhof hoor ik altijd Willem Vermandere's "t Is altijd iemands vader, 't is altijd iemands kind" en overvalt me de droefheid die ook hoort op zo'n plek. Persoonlijk vind ik dat het een beetje meer "daarover" mag gaan in alle pers rond Obama.


Los daarvan zijn we toch ook een beetje in de ban van de Amerikaanse president. Een half uurtje geleden vloog hij nog over ons kantoor hier in Wetteren, en we beseften dat dit zowat het dichtste is, dat we ooit bij de President zullen zijn.

Retec daarentegen komt misschien wat dichter bij "Barack", als hij vanavond in zijn kamer tussen zenders zapt. Het Brusselse 'The Hotel' is namelijk één van onze trouwe batterij-klanten. Alle AA en AAA batterijtjes uit de zappertjes hebben ooit bij ons op de plank gelegen.Ik neem aan dat the men in black de TV en het zappertje aan een grondige controle onderworpen hebben, maar eens ze zagen dat het om Duracell batterijtjes ging, zullen ze gezien hebben dat het goed was.
Ik hoop dat de President even de tijd vindt om TV te kijken, en te zappen. Vanavond is er voetbal op TV. Misschien is hij ook wel fan?