dinsdag 28 juli 2015

Forum



Zoals het hoort, probeer ik regelmatig genoeg de resultaten van onze website te beoordelen. Hoeveel nieuwe bezoekers waren er deze maand en hoelang bleven ze op onze pagina? Hoeveel pagina’s hebben ze bezocht? Waar hebben ze de website verlaten?



Elke keer probeer ik in de wondere hooiberg van GoogleAnalytics nieuwe spelden te vinden, op zoek naar het antwoord om onze website te optimaliseren. En nog elke keer bots ik op een verrassing. 

Vandaag gebeurde dat op het rapport met gewone doorverwijzingen of m.a.w. de plaatsen waar (relatief toevallig) doorverwezen wordt naar onze site.

Blijkt dat Retec op fora voor liefhebbers van switchboards, Doe-het-Zelf en auto’s wel vaker over de digitale tongen gaat. Lief en grappig, eigenlijk, want onze niveaumeting wordt er op de meest inventieve manieren voor gebruik voorgesteld. Vaak technisch helemaal onmogelijk, maar op zijn minst ...creatief. Ik wou mezelf daarnet nog aanmelden en een eigen antwoordje schrijven, maar besloot de intussen bevriend geraakte forum-bezoekers gewoon onder elkaar verder te laten experimenteren.
Aangezien ze de weg naar de site vinden, vinden ze zeker ook de weg naar de contact-knop als ze een antwoordje van ons verwachten….



Heeft u ook een vraag over drukmeting? Niet van uw eigen wagen, maar voor de productie van een hele lijn wagens? Of in de spuitgieterij voor wagens?

Heeft u een vraag over niveaumeting in regenwatertanks? Niet persé in die van u, maar omdat u als installateur liever professioneel materiaal bij uw klanten aanbiedt?

Dan kan u bij ons terecht.

Professionele oplossingen voor niveau, druk of flow… u vraagt, wij draaien,

Met advies dat iets minder creatief maar wel correct is, en installaties die zullen werken, niet omdat u het op een forum las, maar omdat u bij ons het antwoord op uw vragen vond.

U bent van harte welkom!

woensdag 1 juli 2015

Zomertijd

Hoewel de dagen intussen alweer korter worden, houden wij bij Retec toch de kalender verlangend in de gaten, want zachtjesaan komt de vakantie dichterbij.
De kleurtjes op onze kalender wisselen elkaar mooi af, want ondanks het feit dat we er allemaal even tussenuit knijpen, blijft Retec toch de hele vakantie open.
 Enkel op 20 en 21 juli zijn we gesloten. Of we dan de Belgische of de Gentse feestdag vieren, laten we even in het midden ;-)
Bel of mail ons dus gerust met uw vragen over het meten van niveau, druk, flow of temperatuur. We staan u met zomers gemoed graag tewoord!
Heeft uzelf ook vakantie in het verschiet? Dan wensen we u van harte een welverdiende rustpauze toe!  

donderdag 11 juni 2015

15 jaar @Retec


Als u onze blog volgt, dan kent u onze medewerkers intussen. 

“Onze” Sabine hebben wij kort geleden in de bloemetjes  gezet. Zij startte bij Retec in 2000, dus dit jaar viert ze haar 15 jarig jubileum in de wondere wereld van instrumentatie en niveaumeting.


We vonden het een goed idee om erop uit te trekken met ons team en partners voor een dagje pure spanning …. en ontspanning.

We leerden chocolade pralines maken, gingen schermen in de St Michielsgilde van Gent en lieten ons voor, tijdens en na verwennen met hippe cocktails, streekbiertjes en heerlijke ribbetjes.


Laat onze achterliggende bedoeling ook duidelijk zijn: We hopen Sabine zo te strikken voor nog eens 15 jaar orderhandling bij Retec. Benieuwd of dat gelukt is!



vrijdag 27 februari 2015

Nieuw op de Solids beurs: de RF-nivo van UWT


We zeggen er graag bij dat u op de foto Armin ziet, UWT's product manager, een hele fijne kerel, gepassioneerd door zijn vak, en steeds met de glimlach.
Armin is er helaas niet bij op de Solids beurs, maar u vindt het Retec team op 11 en 12 maart in Antwerp Expo, Hall 2 stand A2090.
Mail ons voor een gratis toegangskaart, of registreer zelf, via deze link

woensdag 28 januari 2015

Nodigt u ons ook eens uit voor een opleiding in uw fabriek?

Om elke dag opnieuw de meest boeiende vragen over niveau-, druk- of debietmeting te beantwoorden, doet ons team haar uiterste best om zoveel mogelijk applicaties beter te leren kennen.


Natuurlijk volgen wij heel veel productopleiding bij onze diverse fabrikanten. Hun specialisten en R&D-mensen geven ons dan vol passie een diepgaande opleiding over de nieuwe producten of ontwikkelingen. Die opleidingen geven ons de kans mee te blijven.


Maar we bekijken het nog liefst van de andere kant, de kant van onze klant. We hebben vaak het geluk dat klanten ons meenemen in hun productiehal, en dat wij voor een kwartier of voor een dag meedraaien in een fabriek waar bakolie knettert, machines extruderen, plastic tot garen verwerkt wordt, of zoutzuur een weg naar de eindklant vindt. Altijd weer spannend….vooral als dat boven dampende vaten of bovenop een 50 meter hoge silo gebeurt…



Nodigt u ons ook eens uit voor een opleiding in uw fabriek? Leert u ons uw job beter kennen? Toont u ons eens uw dagelijkse praktijk alshet om niveau-, debiet- of drukmeting gaat?

Ook al zijn we met meer dan 20 jaar ervaring toch al behoorlijk opgeleid in het vak, we weten dat we van u nog veel kunnen leren!


maandag 15 december 2014

De Mooiste tijd van het Jaar

Reclameslogans zijn er ook gek op. In de winter is het Coca Cola, in de zomer één of andere reisorganisatie..... 

Bij Retec is dit allicht de mooiste tijd van het jaar. December - januari. Voor ons een periode waarin we heel veel klanten bezoeken. In tegenstelling tot onze andere klassieke bezoeken, gaat het dan niet over specifieke applicaties, gaan we niet door ons productengamma, maar nemen we de tijd om over de samenwerking te spreken. Hoe ervaren onze klanten onze diensten? Hoe hebben we voor hen gepresteerd dit voorbije jaar?

Vorige vrijdag waren we op bezoek bij één van onze grootste klanten. We kwamen zeggen dat we het niet vanzelfsprekend vinden dat hun orders, na jarenlange succesvolle samenwerking, zomaar blijven binnenrollen. Wij hopen dat zij elke keer, bij elk order, weten dat we er meteen achteraan gaan. Dat we er zorg voor dragen om snel en correct te leveren. Dat we elke vraag van hen -of van elke andere klant-  meteen en correct zullen beantwoorden.

De complimenten zijn fijn om te horen. Ze zijn een stimulans om nog beter te doen, om op hetzelfde elan verder te gaan. Met liefde voor de klant en voor het vak, met  ons team dat dit elke dag opnieuw waarmaakt!